Zgadnij, kto wrócił: oto nowe BMW 3.0 CSL o mocy 552 KM

Pierwszy rzut oka

Boże Narodzenie nadchodzi nieco wcześniej w 2022 r., gdy BMW prezentuje coupe z napędem na sześć kół i tylnym napędem z manualną skrzynią biegów

Uruchom Javascript, aby zobaczyć wszystkie dostępne obrazy.

Oto nowe BMW 3.0 CSL, 552-konny skrót oznaczający wszystko, co oznacza dywizję M. W rzeczywistości jest to być może destylacja wszystkich włókien, które również składają się na podstawowe DNA BMW. Odwiedzający obcokrajowcy chcący odkryć, w jaki sposób jeden z największych producentów samochodów na świecie stał się tak popularny, powinni przyjrzeć się tylko podstawowym elementom, z których składa się oszałamiająco zmodyfikowane M4.

Z przodu znajduje się duży, sześciocylindrowy silnik. Współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, która przenosi moc wyłącznie na tylne koła. Jest lżejszy niż samochód produkcyjny, na którym jest oparty, i czerpie inspirację ze sportów motorowych.

Ogłoszenie – ciąg dalszy strony poniżej

I tak, jako ostatnia część obchodów 50-lecia BMW M, otrzymujemy prawdopodobnie najbardziej ekscytujący pokaz. Oryginalny 3.0 CSL przekształcił zwykły „fajny samochód” w coś eterycznego i trzeba podziwiać ambicję firmy, która chce zapewnić nowej generacji te same, choć zaktualizowane, emocje.

Musi ich być dużo. Podobnie jak jego ojciec, ten nowy silnik 3.0 CSL zawiera najmocniejszą wersję tego 3-litrowego rzędowego sześciocylindrowego silnika — „normalne” M3 i M4 osiągają 503 KM nawet w pełnych specyfikacjach wyczynowych, a ten silnik 3.0 CSL otrzymuje 552. koń. Jednak nie tylko potężniejszy kość Najmocniejszy sześciocylindrowy silnik, jaki kiedykolwiek montowano w BMW M.

Ma swoje korzenie w obecnym zwycięskim silniku BMW DTM. Jest solidna skrzynia korbowa, lekki kuty wał korbowy i rdzeń głowicy cylindrów wydrukowany w 3D, a układ chłodzenia i zasilanie olejem to wysokowydajne urządzenia „zaprojektowane do bardzo dynamicznych sytuacji podczas jazdy”. Moment obrotowy wynosi 406 funtów na stopę, a M mówi, że rozkręci się do 7200 obr./min.

Silnik współpracuje z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, której rozpiętość i przełożenia idealnie pasują do osiągów, a gałka zmiany biegów nawiązuje do oryginalnych łopatek zmiany biegów BMW M z lat 70. Wsparciem dla nowoczesnego komfortu jest „asystent zmiany biegów” – wspomagający podczas redukcji biegów podczas hamowania na zakrętach.

Aktywny mechanizm różnicowy M przekazuje moc do tyłu – w razie potrzeby budując 100% blokadę – i działa w połączeniu z kontrolą stabilności. Oczywiście w nadwozie włożono mnóstwo pracy, ale na pierwszy rzut oka opiera się na dwuprzegubowej przedniej osi i pięciowahaczowym tylnym z adaptacyjnym tłumieniem, szerszymi rozstawami kół, elektrycznym wspomaganiem kierownicy (ze zmiennymi przełożeniami) i masywnymi węglowo-ceramicznymi hamulcami ukrywanie się pod alufelgami 20 cali/21 cali z przodu iz tyłu. Heck, system kontroli trakcji ma dziesięć etapów interwencji, aż do Very Off.

To musi sprawić, że będzie żywy, zwłaszcza gdy zadbano o odchudzenie całej tej zachwycającej sylwetki o szerokim łuku, która płaci podatki „Batmobile” i jeszcze trochę. BMW jest dumne ze swojej historii związanej z CFRP, a nowy silnik 3.0 CSL ma zawierać CFRP „prawie we wszystkich częściach nadwozia”. Dach, maska, pokrywa bagażnika, przedni i tylny fartuch oraz akcesoria na panele boczne. progi, tylny dyfuzor, spojler i spojler. Wszystkie wykonane ręcznie wyłącznie dla tego pojazdu.

Jest tu lekki tytanowy kufer tylny, aluminiowe rozpórki w komorze silnika i obfite rozłożenie włókna węglowego w kokpicie (tylko w wersji dwumiejscowej). W pełni karbonowe fotele kubełkowe M znajdują się z przodu pary zintegrowanych uchwytów na kask, w miejscu, w którym kiedyś znajdowała się tylna kanapa. Tak, to jeden z nich Tych samochody.

Dziękujemy za zapisanie się do newslettera. Znajdź rotację wiadomości, recenzji i ofert w swojej skrzynce odbiorczej.

Otrzymuj najnowsze wiadomości, recenzje i ekskluzywne informacje prosto do swojej skrzynki odbiorczej.

A ponieważ jest to jeden z tych samochodów, otrzymuje wyjątkową nagrodę. Opracowanie zajęło 200 godzin, aby poprawić przepływ powietrza. Ukończenie samochodów zajmie trzy miesiące. W rzeczywistości do zbudowania każdego z nich potrzeba 30 specjalnie przeszkolonych techników, przechodzących przez osiem cykli montażu i produkcji trwających do 10 dni każdy. Będą pochodzić z tej samej fabryki, która buduje komponenty do Siódmej Serii, a także do Rolls-Royce’a.

Nie ma jeszcze informacji o cenie, ale spodziewaj się „bardzo”. Ponieważ zostanie zbudowanych tylko 50 samochodów, dla „szczególnie lojalnych i zagorzałych fanów marki BMW M”. I oczywiście dla każdego, kto potrzebuje skrótu do 552 KM dla wszystkiego, co oznacza dywizja M.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.