» HONDA CRF50F NA ROK 2023

Spis treści

 

1 Wstęp

2 Kluczowe elementy

3 Dane techniczne

Wstęp

Nie ma lepszego modelu, który zapoznałby dzieci ze sztuką jazdy na motocyklu, niż CRF50F. Ta „kieszonkowych” rozmiarów maszyna jest wyposażona w pełen energii, niezawodny, czterosuwowy chłodzony powietrzem silnik o pojemności 49 cm3 i automatyczne sprzęgło. 10-calowe koła i nisko umieszczone siedzenie wzbudzają zaufanie młodych jeźdźców, którzy dopiero zaczynają kolekcjonować wrażenia składające się na motocyklową przygodę życia. Model na rok 2023 otrzymuje nową kolorystykę, by wierniej przypominać swoich dorosłych braci CRF250R i CRF450R.

2 Kluczowe elementy
2.1 Podwozie

Stalowa rama i wzmocniony wahacz

Odwrócony widelec teleskopowy

Szprychowe koła w rozmiarze 10 x 2,5, zapewniające doskonałą zwrotność i komfort jazdy

Nadwozie w stylu CRF450R

Siedzenie na wysokości zaledwie 548 mm

Dzięki przyjaznej dzieciom ergonomii i niskiemu położeniu siedzenia, CRF50F okazuje się niezwykle łatwy do opanowania przez początkujących kierowców.  Stalowa rama i wzmocniony wahacz zapewniają doskonałą równowagę pomiędzy wytrzymałością i sprężystością struktury. Odwrócony widelec teleskopowy o skoku 9,4 cm daje pewność działania, a pojedynczy amortyzator tylny zapewnia przewidywalne i przyjemne prowadzenie. Sprężyny i amortyzatory są dobrane pod kątem optymalnego komfortu i tłumienia nierówności.

Koła w rozmiarze 10 x 2,5 cala mają po 28 szprych, piasty wykonano z odlewanego ciśnieniowo aluminium, a na obręcze założono szerokie opony terenowe, zapewniające doskonałą zwrotność i płynną jazdę.

Hamulce bębnowe z przodu i z tyłu gwarantują wystarczającą siłę hamowania.

CRF50F z dumą eksponuje swoje szlachetne pochodzenie. Wygląd wzorowany na modelu CRF450R, wąskie siedzenie o szerokości 11 cm, wąski zbiornik paliwa i siedzenie na wysokości zaledwie 548 mm są gwarancją doskonałego komfortu i mobilności dla szerokiego grona młodych adeptów jazdy na motocyklu.

Kierownica zaprojektowana w motocrossowym stylu otrzymała miękkie ochraniacze i wysokiej jakości uchwyty ułatwiające kontrolowanie motocykla. Składane, ząbkowane podnóżki zapewniają pewne oparcie nawet na błotnistych szlakach, a plastikowe błotniki są mocne i wytrzymałe.

Model CRF50F na rok 2023 otrzymał czerwone malowanie i odważną nową grafikę, aby podkreślić off-roadowe tradycje Hondy. 

2.2 Silnik

Pełen energii i niezawodny jednocylindrowy silnik o pojemności 49 cm3

11-milimetrowy gaźnik przeponowy zapewniający doskonałą informację zwrotną i reakcję na zmiany położenia manetki przepustnicy

Regulowany ogranicznik otwarcia przepustnicy

Automatyczny krzywkowy napinacz łańcucha rozrządu

Płynnie pracująca 3-biegowa przekładnia

Dla młodych motocyklistów, którzy dopiero zaczynają jeździć, priorytetem jest dobra zabawa, natomiast rodzice zwracają uwagę na niezawodność i łatwość obsługi. CRF50F wyróżnia się w obu tych kategoriach.

Czterosuwowy silnik SOHC o pojemności 49 cm3 zapewnia płynną dystrybucję mocy i łatwość jej kontrolowania. Średnica cylindra i skok wynoszą 39 x 41,4 mm, a stopień sprężania, to 10:1, co oznacza dobre osiągi i łatwy rozruch. 11-milimetrowy gaźnik przeponowy pozwala kierowcy doskonale oceniać dostępną moc i kontrolować reakcję na otwarcie przepustnicy w całym zakresie obrotów, a wyjątkowo niskie zużycie paliwa oznacza więcej zabawy po zatankowaniu zbiornika.

Ogranicznik otwarcia przepustnicy jest regulowany, co pozwala zadbać o bezpieczeństwo młodego kierowcy. Zamknięty system wentylacji skrzyni korbowej chroni przed zanieczyszczeniem oleju silnikowego.

Zapłon kondensatorowy jest bezobsługowy, a silnik został wyposażony w automatyczny napinacz łańcucha rozrządu, co wydłuża jego żywotność. Przeniesienie napędu powierzono wytrzymałemu łańcuchowi 420, który gwarantuje niezawodność i jest bezobsługowy. Filtr powietrza można szybko wyjąć, dzięki czemu jest łatwy do mycia.

CRF50F zapewnia płynność zmiany biegów trzybiegowej przekładni współpracującej z łatwym w użyciu, automatycznym sprzęgłem. Zapłon z kluczykiem chroni motocykl przed niechcianą zmianą właściciela, a cichy i wydajny układ wydechowy dba o spokój opiekunów młodego kierowcy.

Dane techniczne

SILNIK

Typ

SOHC, chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy

Pojemność skokowa

49 cm3

Średnica x skok tłoka

39,0 x 41,4 mm

Stopień sprężania

10.0:1

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

11-milimetrowy gaźnik przeponowy

Zbiornik paliwa

3,8 l (z rezerwą)

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Rozrusznik

Nożny

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Automatyczne

Typ skrzyni biegów

3-biegowa skrzynia manualna

Przeniesienie napędu

Łańcuch

RAMA

Stalowa

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

1298 x 581 x 775 mm

Rozstaw osi

912 mm

Kąt pochylenia kolumny

25°

Wyprzedzenie

32 mm

Wysokość siedziska

548 mm

Prześwit

152 mm

Masa własna

50,34 kg

ZAWIESZENIE

Przód

Odwrócony widelec teleskopowy 9,4 cm skoku

Tył

Pojedynczy amortyzator 6,9 cm skoku

KOŁA

Aluminiowe szprychowe

Opona przednia

2,5 x 10

Opona tylna

HAMULCE

Bęben

Tylne

* Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.

** Należy pamiętać, że podane liczby to wyniki uzyskane przez firmę Honda w standardowych warunkach testowania, zalecanych przez WMTC. Testy są prowadzone na hamowni, z wykorzystaniem standardowej wersji modelu z kierowcą, bez pasażera i dodatkowego wyposażenia. Rzeczywiste zużycie paliwa może się różnić w zależności od sposobu jazdy i stanu pojazdu, warunków pogodowych, warunków na drodze, ciśnienia w oponach, zainstalowanych akcesoriów, ładunku, wagi kierowcy i pasażera oraz innych czynników.

Źródło: Mototarget.pl

Artykuł » HONDA CRF50F NA ROK 2023 pochodzi z serwisu Miejski Portal Informacyjny Bstok.pl Białystok.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.