Spis treści
1 Wstęp
2 Kluczowe elementy
3 Dane techniczne
Wstęp
CRF125F gwarantuje radość z jazdy dzięki dobrym osiągom, a wyglądem nawiązuje do jego większych braci startujących w zawodach motocrossowych. Model ten stanowi idealny etap przejściowy dla młodych motocyklistów, którzy przesiadają się z mniejszych modeli CRF50F i CRF110F na większe, bardziej wyczynowe maszyny. CRF125F na rok 2023 dostępny jest zarówno w wersji standardowej, jak i w wersji ‘Big Wheel’ – dla wyższych kierowców. Ponadto otrzymał on nową kolorystykę, dzięki której w jeszcze większym stopniu kojarzy się z większymi modelami – CRF250R i CRF450R.
2 Kluczowe elementy
2.1 Podwozie
Podwójna stalowa rama
Konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm z przodu
Zawieszenie na wahaczu typu Pro-Link
Koło przednie 17cali (19 cali „ Big Wheel’”) z pojedynczą tarczą hamulcową 220 mm
Nadwozie w stylu CRF450R
Wysokość siedzenia: 739/785 mm (‘Big Wheel’)
W modelu CRF125F zastosowano podwójną stalową ramę, której konstrukcja jest wzorowana na architekturze ramy modeli motocrossowych CRF250R i CRF450R, dzięki czemu osiągnięto odpowiednią równowagę między sztywnością, a elastycznością.
Konwencjonalny widelec teleskopowy o średnicy 31 mm daje pewność działania dzięki wysokiemu skokowi 13,2 cm/16,8 cm (‘Big Wheel’), a wahacz Pro-link i pojedynczy amortyzator tylny dba o efektywne tłumienie na stałym wysokim poziomie. Przednie koło 17 lub 19-calowe („Big Wheel”) i tylne 14- lub16-calowe („Big Wheel”) zapewniają odpowiednią przyczepność, przy zachowaniu zwinności motocykla. Pojedyncza przednia tarcza hamulcowa o średnicy 220 mm z zaciskiem hydraulicznym i hamulec bębnowy 95 mm z tyłu gwarantują wystarczającą siłę i płynność hamowania.
Jak każdy członek rodziny motocykli CRF, model CRF125F z dumą eksponuje atuty terenowych motocykli marki Honda. Stalowy zbiornik paliwa o pojemności 4,5 l, ze zintegrowaną pompą paliwową i filtrem paliwa, jest w razie upadku chroniony wzmocnieniami o konstrukcji ramowej. Nadwozie inspirowane „dorosłym” modelem CRF450R oferuje jednak niskie siedzenie na poziomie 739 mm / 785 mm (‘Big Wheel’), wysoko sięgające, szerokie ramiona motocrossowej kierownicy oraz manetki typu half-waffle, idealne dla mniejszych dłoni. Na kierownicy znajduje się wielofunkcyjny moduł, który łączy funkcjonalność przycisku rozrusznika, wskaźnika włączenia zapłonu i statusu układu wtrysku paliwa oraz ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa, informujące iż pozostał go tylko 1 litr. Dźwignia hamulca jest regulowana, co gwarantuje komfortową obsługę i efektywność działania.
CRF125F na rok 2023 otrzymał czerwone malowanie i odważną nową grafikę podkreślającą off-roadowe tradycje Hondy.
2.2 Silnik
Silnik SOHC o pojemności 124,9 cm3 zapewniający płynną i niezawodną pracę
Elektronicznie sterowany układ wtrysku paliwa Keihin gwarantujący liniowe dostarczanie mocy
Czterobiegowa przekładnia dopasowana do szerokiego zakresu mocy
Wygodny elektryczny rozrusznik
Czterosuwowy silnik SOHC modelu CRF125F o pojemności 124,9 cm3 zapewnia płynną dystrybucję mocy i łatwość jej kontrolowania. Średnica cylindra i skok tłoka, to 52,4 x 57,9 mm, stopień sprężania wynosi 9:1. Elektronicznie sterowany układ wtrysku paliwa Keihin zapewnia płynne, liniowe dostarczanie mocy we wszystkich zakresach obrotów i otwarcie przepustnicy w każdej pozycji.
CRF125F wyposażony jest w płynnie pracującą, czterostopniową skrzynię biegów, której charakterystykę dopasowano do szerokiego zakresu mocy, co zapewnia dynamikę i ekscytujące osiągi na każdym biegu.
Wygodny rozrusznik elektryczny, nie jest jedynym sposobem uruchamiania silnika, gdyż kierowca ma do dyspozycji rozrusznik nożny jako rozwiązanie dodatkowe.
Dane techniczne
CRF125F
CRF125F ‘BIG WHEEL’
SILNIK
Typ
SOHC, chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy 25º
Pojemność skokowa
124,9 cm3
Średnica x skok tłoka
52,4 x 57,9 mm
Stopień sprężania
9.0:1
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie
Wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa
4,5 l (z rezerwą)
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik
Elektryczny i nożny
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Typ sprzęgła
Mokre wielopłytkowe
Typ skrzyni biegów
4-biegowa skrzynia manualna
Przeniesienie napędu
Łańcuch 13T/46T
Łańcuch 13T/49T
RAMA
Stalowa
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.)
1770 x 739 x 1000 mm
1857 x 769 x 1069 mm
Rozstaw osi
1219 mm
1255 mm
Kąt pochylenia kolumny
27°30’
Wyprzedzenie
81 mm
94 mm
Wysokość siedziska
739 mm
785 mm
Prześwit
211 mm
267 mm
Masa własna
87,99 kg
90,27 kg
ZAWIESZENIE
Przód
Konwencjonalny widelec teleskopowy 13,2 cm skoku
Konwencjonalny widelec 16,8 cm skoku
Tył
Pojedynczy amortyzator 13,97 cm skoku
Pojedynczy amortyzator 16,8 cm skoku
KOŁA
Aluminiowe szprychowe
Opona przednia
70/100-17 z dętką
10/100-19 z dętką
Opona tylna
90/100-14 z dętką
90/100-16 z dętką
HAMULCE
Hydrauliczne, pojedyncza tarcza 220 mm
Tylne
Bęben
* Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.
Źródło: Mototarget.pl
Artykuł » HONDA CRF125F NA ROK 2023 pochodzi z serwisu Miejski Portal Informacyjny Bstok.pl Białystok.