» HONDA CRF125F NA ROK 2023

Spis treści

 

1 Wstęp

2 Kluczowe elementy

3 Dane techniczne

Wstęp

CRF125F gwarantuje radość z jazdy dzięki dobrym osiągom, a wyglądem nawiązuje do jego większych braci startujących w zawodach motocrossowych. Model ten stanowi idealny etap przejściowy dla młodych motocyklistów, którzy przesiadają się z mniejszych modeli CRF50F i CRF110F na większe, bardziej wyczynowe maszyny. CRF125F na rok 2023 dostępny jest zarówno w wersji standardowej, jak i w wersji ‘Big Wheel’ – dla wyższych kierowców. Ponadto otrzymał on nową kolorystykę, dzięki której w jeszcze większym stopniu kojarzy się z większymi modelami – CRF250R i CRF450R.

2 Kluczowe elementy
2.1 Podwozie

Podwójna stalowa rama

Konwencjonalny widelec teleskopowy 41 mm z przodu

Zawieszenie na wahaczu typu Pro-Link

Koło przednie 17cali (19 cali „ Big Wheel’”) z pojedynczą tarczą hamulcową 220 mm

Nadwozie w stylu CRF450R

Wysokość siedzenia: 739/785 mm (‘Big Wheel’)

W modelu CRF125F zastosowano podwójną stalową ramę, której konstrukcja jest wzorowana na architekturze ramy modeli motocrossowych CRF250R i CRF450R, dzięki czemu osiągnięto odpowiednią równowagę między sztywnością, a elastycznością.

Konwencjonalny widelec teleskopowy o średnicy 31 mm daje pewność działania dzięki wysokiemu skokowi 13,2 cm/16,8 cm (‘Big Wheel’), a wahacz Pro-link i pojedynczy amortyzator tylny dba o efektywne tłumienie na stałym wysokim poziomie. Przednie koło 17 lub 19-calowe („Big Wheel”) i tylne 14- lub16-calowe („Big Wheel”) zapewniają odpowiednią przyczepność, przy zachowaniu zwinności motocykla. Pojedyncza przednia tarcza hamulcowa o średnicy 220 mm z zaciskiem hydraulicznym i hamulec bębnowy 95 mm z tyłu gwarantują wystarczającą siłę i płynność hamowania.

Jak każdy członek rodziny motocykli CRF, model CRF125F z dumą eksponuje atuty terenowych motocykli marki Honda. Stalowy zbiornik paliwa o pojemności 4,5 l, ze zintegrowaną pompą paliwową i filtrem paliwa, jest w razie upadku chroniony wzmocnieniami o konstrukcji ramowej. Nadwozie inspirowane „dorosłym” modelem CRF450R oferuje jednak niskie siedzenie na poziomie 739 mm / 785 mm (‘Big Wheel’), wysoko sięgające, szerokie ramiona motocrossowej kierownicy oraz manetki typu half-waffle, idealne dla mniejszych dłoni. Na kierownicy znajduje się wielofunkcyjny moduł, który łączy funkcjonalność przycisku rozrusznika, wskaźnika włączenia zapłonu i statusu układu wtrysku paliwa oraz ostrzeżenie o niskim poziomie paliwa, informujące iż pozostał go tylko 1 litr. Dźwignia hamulca jest regulowana, co gwarantuje komfortową obsługę i efektywność działania.

CRF125F na rok 2023 otrzymał czerwone malowanie i odważną nową grafikę podkreślającą off-roadowe tradycje Hondy. 

2.2 Silnik

Silnik SOHC o pojemności 124,9 cm3 zapewniający płynną i niezawodną pracę

Elektronicznie sterowany układ wtrysku paliwa Keihin gwarantujący liniowe dostarczanie mocy

Czterobiegowa przekładnia dopasowana do szerokiego zakresu mocy

Wygodny elektryczny rozrusznik

Czterosuwowy silnik SOHC modelu CRF125F o pojemności 124,9 cm3 zapewnia płynną dystrybucję mocy i łatwość jej kontrolowania. Średnica cylindra i skok tłoka, to 52,4 x 57,9 mm, stopień sprężania wynosi 9:1. Elektronicznie sterowany układ wtrysku paliwa Keihin zapewnia płynne, liniowe dostarczanie mocy we wszystkich zakresach obrotów i otwarcie przepustnicy w każdej pozycji.

CRF125F wyposażony jest w płynnie pracującą, czterostopniową skrzynię biegów, której charakterystykę dopasowano do szerokiego zakresu mocy, co zapewnia dynamikę i ekscytujące osiągi na każdym biegu.

Wygodny rozrusznik elektryczny, nie jest jedynym sposobem uruchamiania silnika, gdyż kierowca ma do dyspozycji rozrusznik nożny jako rozwiązanie dodatkowe.

Dane techniczne

CRF125F

CRF125F ‘BIG WHEEL’

SILNIK

 

Typ

SOHC, chłodzony powietrzem, dwuzaworowy, czterosuwowy, jednocylindrowy 25º

Pojemność skokowa

124,9 cm3

Średnica x skok tłoka

52,4 x 57,9 mm

Stopień sprężania

9.0:1

SYSTEM PALIWOWY

Zasilanie

Wtrysk paliwa

Zbiornik paliwa

4,5 l (z rezerwą)

INSTALACJA ELEKTRYCZNA

Rozrusznik

Elektryczny i nożny

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU

Typ sprzęgła

Mokre wielopłytkowe

Typ skrzyni biegów

4-biegowa skrzynia manualna

Przeniesienie napędu

Łańcuch 13T/46T

Łańcuch 13T/49T

RAMA

Stalowa

PODWOZIE

Wymiary (dł. x szer. x wys.)

1770 x 739 x 1000 mm

1857 x 769 x 1069 mm

Rozstaw osi

1219 mm

1255 mm

Kąt pochylenia kolumny

27°30’

Wyprzedzenie

81 mm

94 mm

Wysokość siedziska

739 mm

785 mm

Prześwit

211 mm

267 mm

Masa własna

87,99 kg

90,27 kg

ZAWIESZENIE

Przód

Konwencjonalny widelec teleskopowy 13,2 cm skoku

Konwencjonalny widelec 16,8 cm skoku

Tył

Pojedynczy amortyzator 13,97 cm skoku

Pojedynczy amortyzator 16,8 cm skoku

KOŁA

Aluminiowe szprychowe

Opona przednia

70/100-17 z dętką

10/100-19 z dętką

Opona tylna

90/100-14 z dętką

90/100-16 z dętką

HAMULCE

Hydrauliczne, pojedyncza tarcza 220 mm

Tylne

Bęben

* Wszystkie dane techniczne mogą jeszcze ulec zmianie.

Źródło: Mototarget.pl

Artykuł » HONDA CRF125F NA ROK 2023 pochodzi z serwisu Miejski Portal Informacyjny Bstok.pl Białystok.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.