Sea Cloud Spirit ponownie w gdańskim porcie

We wtorek, 2 sierpnia przy Terminalu Promowym Westerplatte zacumował żaglowiec Sea Cloud Spirit. To doskonała propozycja dla osób, które lubią łączyć tradycyjne żeglarstwo z nowoczesnością. Ten statek pasażerski jest wyjątkowy jeszcze z jednego powodu. M.in. maszty, bukszpryt oraz olinowanie stałe i ruchome jednostki wykonało polskie biuro projektowe Choren Design & Consulting.

Statek należy do niemieckiego operatora żaglowców wycieczkowych Sea Cloud Cruises. Ma on jednak polski akcent, ponieważ maszty, bukszpryt oraz olinowanie stałe i ruchome jednostki wykonało polskie biuro projektowe Choren Design & Consulting. Jest to nowy statek, bo pływa zaledwie od 2021 r.

Sea Cloud Spirit jest trójmasztowym pełnorejowcem o pojemności brutto ok. 4228 jednostek, długości 138 m, szerokości 17,2 m i zanurzeniu 5,65 m. Najwyższy maszt mierzy 57,7 m, a łączna powierzchnia 27 żagli wynosi ok. 4000 m kw., co ma zapewnić prędkość 14 węzłów. Mamy też polski akcent. Otóż przy takielunku (maszty, reje, bom, gafel, bukszpryt, olinowanie stałe i ruchome) Sea Cloud Spirit pracowało Biuro Projektowe Choreń Design & Consulting.

Statek na swoich pięć pokładów skomunikowanych windą może zabrać 136 pasażerów. Do ich dyspozycji jest 69 kabin, z czego 25 zewnętrznych ma prywatne balkony. Ze względu na konstrukcję jednostka oferuje dużą powierzchnię pokładów, szczególnie górnego, do spacerów, jak też trzy sale spa i wellness, saunę fińską, łaźnię parową, salon fryzjerski. Załoga to ok. 85 osób.

Oprócz napędu wiatrowego statek otrzymał siłownię mechaniczną (system hybrydowy: dwa silniki elektryczne Siemens i dwa generatory wysokoprężne MAN o mocy po 1700 kW, pracujące na dwie śruby).

Sea Cloud Spirit miał być eksploatowany głównie w rejonie Morza Śródziemnego, pod banderą maltańską. Jednak w tym sezonie zawitał na Bałtyku.

źródło: https://biznes.trojmiasto.pl/Niezwykly-zaglowiec-wycieczkowy-w-Porcie-Gdansk-n168749.html /

fot.: trojmiasto.pl

The post Sea Cloud Spirit ponownie w gdańskim porcie appeared first on Polski Portal Morski.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.